Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

tisdag, juni 26, 2007

Veckans Magplask!

Läste Edgar Allan Poes klassiska skräcknovell "Huset Ushers Undergång" och aldrig har jag väl blivit så besviken på en bok. Varken skrämmande eller bra. Det hela kändes som en kort sammanfattning av en dålig hollywoodrysare utan substans.

Mark Twain sa en gång att "En klassisk bok är en bok som alla berömmer men ingen läser"
Jag är beredd att gå ett steg längre och säga "En klassisk bok är en bok som alla berömmer för att de inte läst den"

Fick för övrigt de första två böckerna i Stieg Larssons Millenium-serie i Studentpresent, så nu ska de läsas parallellt med de tre sista Beck-böckerna.

1 Comments:

  • OKej, angående "bögarna i midsommar".

    Jag var på samma fest som flera bögar. Och jag frågade ut en av dem vad de EGENTLIGEN tyckte om att ha sex med varandra. Eller mest vad de tyckte om att vara den som blir... ja... påsatt.

    Och han bögen hade visst tagit lite illa upp. Och jag hade inte märkt det!

    By Anonymous Anonym, at 11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home