Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

torsdag, juni 21, 2007

Deal or no Deal?

Deal är svaret. Och dealen i fråga gällde ett prov och ett hår. Och deras samband.

För att förklara lite enklare; igår skrev jag körkortsteoriprovet. Och klarade detta.
Dealen gick ut på att Liisa har velat raka av mig håret i ett års tid nu (något som jag inte varit särskillt negativ till egentligen, det har bara inte blivit av) och därför skulle hon få raka av det om jag klarade provet. Vilket jag altså gjorde.

Sagt och gjort, igårkväll rök håret, till min familjs stora förfäran. Mina vänner å andra sidan tycker att det blev snyggt. Själv är jag oerhört nöjd med min nya look. Problemet är att jag påminner om en Buddistmunk när jag har min knallorangea tröja och om en AFA-kille när jag har min Che Guevara-beprydda jacka.
Eller så ser jag ut som någon random högerextremist.
Eller så ser jag ut som någon random tv4komiker.

Oavsett, så är jag nöjd med mig själv, och mitt beteende är fortfarande detsamma (förutom att mitt hårruffsande har bytts ut mot stubbklappande)