Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

onsdag, maj 02, 2007

Okejdå, jag ska vara lite positiv idag också.

Man får försöka se de bra sakerna i tillvaron när man blir allt för frustrerad.
Jag är, till exempel, frisk igen. Det är härligt. Och jag har sovmorgon imorgon. Och inga lektioner på fredag.

Mina föräldrar har bokat en ny Greklandsresa. På lördag redan. Ska bli härligt att slippa min far en vecka. För stora doser av honom är mer än vad en normal människa klarar av, min mor inte inräknad.

Jag har förälskat mig i Elton Johns gamla klassiker Goodbye Yellow Brick Road. Tyvärr är det väl inte många som kan komma på vad det är för någon, enbart med hjälp av titeln, så här kommer en liten länk också; http://www.youtube.com/watch?v=43Ho_6C_fM4
En annan låt som gör mig oerhört glad just nu är Pet Shop Boys - Go West. Ja, rent musikaliskt lever jag i det förflutna.

Jag var inne i stan förut idag också, och fick tag på So Long And Thanks For All The Fish. Bara den kvar, så har jag läst alla fem på engelska. Den fjärde Beck-boken var tyvärr utlånad, så jag plockade med mig Ayatollan, av dendär konstiga deckarförfattaren som jag och Linn hittade härom månaden.

Och ett sista plus: Karlstad stadsbibliotek har skötbord både på Herr- och Damtoaletten! SÄGs Jämställdhetsgrupp hyllar och jublar.