Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

onsdag, maj 02, 2007

Frustrerande diskuterande

Nu har jag en diskussion på ett forum, med ett par trångsynta homofober, om att alla kvinnliga poliser inte är homosexuella per automatik, bara för att de valt ett typiskt "mansyrke". Jag blir frustrerad när de vägrar tänka igenom vad jag skrivit och fundera på att omvärdera sina fördomar.

Jag har en diskussion på ett annat forumet med en annan homofob om varför inte bögar får respekt av sina medmänniskor, bara för att några blir äcklade av vad bögarna gör i sängkammaren. Homofoben vrider och vänder på vad jag säger och feltolkar så bort åt helvete att han antingen är totaldum eller gör det av ren elakhet. Jag blir mer frustrerad.

Sen kommer min far hem och vill ta en diskussion med mig om körskola och om min mor, och med honom kan man verkligen inte diskutera eftersom han inte tar in vad man säger, utan helt enkelt blir sur om man ens särar på läpparna. Jag blir riktigt frustrerad.

Resultat: Jag måste helt enkelt ta en löptur ikväll. En riktigt lång sådan.
Efter långhelgens sjukdomstid finns det ingen kraft kvar i min kropp.