Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

måndag, september 08, 2008

Sommar

Jag är en envis jävel som alltid hävdat att september är en sommarmånad. Maj-September, det är sommarHALVÅRET menar jag på, och betonar extra starkt på just halvåret. Och menar att det är samma sak som sommaren. Oavsett vädret i september.

Jag insåg alldeles nyss att jag faktiskt får stöd av den kom-ihåg-månaderna-text som jag fick lära mig som barn, och vars melodi är ingen mindre än Beethovens nionde symfoni. Texter går som följer:

Januari börjar året
Februari kommer näst
Mars, april har knopp i håret
Maj och juni blommar mest
Juli, augusti och september
Härlig sommar är det då
Men oktober och november
Och december är så grå

September. Härlig sommar är det då.
Eller menar jag bara på det för att jag som barn fått det inpräntat i mig via denna sång?

1 Comments:

  • Den finns på:
    hultets.blogg.se

    hare fint!

    By Anonymous Anonym, at 11:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home