Tankar, idéer och trevliga böcker (inaktiv)

måndag, juni 16, 2008

Wihuu Uppdatering!

Min kreativitet har sinat på sistone. Hur mycket jag än velat har jag inte kunnat producera något alls. Texter, låtar, nada. Så i förmiddags, när regnet öste ned och åskan mullrade, satte jag mig och tvingade fram en låt. Visserligen blev det ingen höjdare, men jag fick för mig att spela in den. Vilket betydde att jag var tvungen att lära mig GarageBand (musikprogram till Mac). Så jag gjorde det.

När jag väl förstått hur jag skulle göra för att spela in, så tyckte jag inte att den nyskrivna låten, Frihet, var tillräckligt bra för att lägga ned sig på, så jag övergav den för att istället spela in Original, en låt jag skrev för ungefär ett halvår sedan. Resultatet ligger nu uppe på myspace.com/badrockare, gå gärna in och skratta åt mina simpla försök att tygla ett program jag aldrig rört tidigare.